TRAVEL: Maleisië, Langkawi


In mijn vorige Langkawi post vertelde ik jullie al over de manege en fokkerij met Arabische paarden, "Island Horses" vlakbij de Seven Wells. We maakten een afspraak voor mij voor de volgende dag, om een strandrit te maken. Gelukkig zat het weer opnieuw mee; het was een prachtige zonnige dag! En ik kon mijn geluk niet op om na zoveel jaar weer te mogen paardrijden, en dan ook nog op het strand! Als jullie al een tijdje meelezen op mijn blog weten jullie misschien wel dat ik vroeger heel lang een eigen arabische merrie heb gehad, en dat ik heel erg van paarden hou. Dus een strandrit maken op een subtropisch eiland op een prachtige arabische merrie was een droom die uitkwam! Na een korte tanning sessie op het strand en een kleine lunch bij onze favoriete Nasi Kendar Tomato was het dan eindelijk tijd om naar de stallen te gaan!

English translation
In the previous Langkawi post I already told you about the Arabian Horse Farm, "Island Horses" we found on the island while going to the Seven Wells. We made an appointment for the next day for me, to ride on the beach. The weather was beautiful again, thank goodness and I was really excited to go horsebackriding after so many years. If you have been reading my blog for a long time, you might know that I used to own an arabian horse and that I really love horses. So riding an arabian horse during my holiday was like a dream coming true! In the morning we had a quick tanning session on the beach of Pantai Chenang and after a quick lunch at our favorite Nasi Kendar Tomato we headed to the farm.

I'm wearing
Vintage inspired bikini - Primark
Blue flowy beach dress - Thrifted (H&M)
Black skinnyjeans - Topshop Joni high waisted
Grey Tshirt - Vogue NL
Sunglasses - Monki


De eigenaar van de stal bleek Nederlands te zijn, wat een leuke verassing! Hij vroeg naar mijn ervaring, welke ik natuurlijk zeker heb (ik ben van mijn 5e tot mijn 18e bijna elke dag paardgereden). Maar ik moet ook toegeven dat ik al een behoorlijke tijd niet heb gereden en best huiverig ben voor onbekende paarden. Ik heb namelijk ooit twee maal mijn arm gebroken door een val van een paard. De eigenaar stelde mij gerust en gaf mij een prachtige witte arabische merrie mee. Ik kreeg een gids mee en samen gingen we ruim een uur op pad. Eerst een stuk door de jungle om vervolgens bij het strand uit te komen, waar we heerlijk gegaloppeerd hebben. Wat was het weer fantastisch en wat ben ik misschien weer verliefd geworden op de sport die ik zo lang met veel plezier heb mogen uitvoeren.

The owner of the stable turned out to be Dutch, which was a really nice suprise! He asked me about my experience which I have ofcourse (I rode on a daily base from the age of 5 till I was 18 years old). But I must confess I'm a bit scared sometimes when I'm riding a horse which is new to me. I broke my arm twice on the same spot because I fell of a few years ago. But the owner was really nice and friendly and suggested a nice and very pretty white arabian mare. Together with the guide we started our 1 hour tour via a jungle trail to the beach where we did some galopping. It was beyond amazing and I have to say that I fell in love again with horsebackriding.


Na de rit heb ik de merrie afgezadeld en afgespoten, heerlijk om te doen! De verzorging blijft ook zo ontzettend leuk en wat een lief paard was het. Ik voelde me echt het gelukkigste meisje op aarde. Na een heerlijke en zeer nodige douche in ons hotel hebben we vervolgens MacDonalds gehaald om een flinke onweers/regenbui en de zonsondergang op het strand te bekijken. Een zeer geslaagde dag!

After the ride I took of the sadle and washed the mare, which was amazing to do! Taking care of horses is also a lot of fun and the mare was so, so sweet. I really felt the happiest girl on the planet at that moment. Afterwards we took a shower in our hotel and grabbed some MacDonalds which we took with us to the beach. We enjoyed to see a HUGE thunder/rain shower and afterwards a beautiful sunset. This was a perfect day!

THRIFTED H&M DRESS / VOGUE NL TSHIRT / NIKE SNEAKERS / TOPSHOP BLACK SKINNYJEANS / PRIMARK BIKINI

Natasja said...

Wat een leuke foto's.. Ik hoop ook nog eens een keer te mogen paardrijden op een mooi eiland (ik heb ongeveer 10 jaar gereden, maar nu ook al jaren niet meer). Mag ik vragen wat voor Nikes je draagt?

Unknown said...

Hi Natasja,

Dankjewel :) Paardrijden is zo gaaf, zeker op zo'n prachtige locatie! De nikes heb ik uit de nike outlet in Amsterdam Osdorp. Zodra ik thuis ben zal ik even voor je kijken, ik gebruik ze normaal gesproken met hiken.

Liefs

Shalane

Unknown said...

Wat een prachtige foto's, ik heb zelf best lang op paardrijden gezeten en het was een droom om op het strand te rijden!

Anne-Laura said...

Ik ben ook een keer in Langkawi geweest, het was daar zo mooi. En wat heb je een leuke bikini!

Liefs Anne-Laura

Natasja said...

Dankje voor het nakijken alvast :) Ik wil ze ook voor het hiken gaan gebruiken, ik ben niet zo van de wandelschoenen dus ben op zoek naar een mooi alternatief :)

.